مردان ایرانی ۵۶ و زنان ۱۴ همت برای بازی رایانهای خرج کردند

بنیاد ملی بازیهای رایانهای در گزارشی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۶ همت توسط مردان و ۱۴ همت توسط زنان در حوزه بازی رایانه ای هزینه شده است.
فارس نوشت: بر اساس آمار، ۲۹ میلیون ایرانی در حوزه گیم فعال هستند و از انواع ابزارها برای بازی استفاده میکنند. از این تعداد، نزدیک به ۱۷ میلیون نفر مرد و ۱۲ میلیون نفر زن هستند.
همچنین حجم اقتصادی این حوزه بیش از ۷۰ همت برآورد شده است.
طبق گزارش پیمایشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۶ همت توسط مردان و ۱۴ همت توسط زنان در حوزه بازی هزینه شده است.
با وجود این گردش مالی بزرگ، سهم تولیدات ایرانی از این ۷۰ همت بسیار ناچیز است. هرچند در این پیمایش اطلاعات دقیقی درباره میزان سهم محصولات ایرانی ارائه نشده، اما دادههای دیگر نشان میدهد که در میان بازیهای پرمخاطب، تنها یک بازی ایرانی حضور دارد؛ آن هم در ردههای سنی جوان، بزرگسال و کهنسال.
بهعبارت دیگر، ردههای سنی پایینتر عملاً بازی ایرانی ندارند.
فرزانه شریفی نیز در نشست بنیاد با اشاره به کاهش سهم بازیهای بومی در سبد مصرف بازیکنان ایرانی اظهار داشت: «متأسفانه در میان بازیهای محبوب، تنها بازی آمیرزا بهعنوان یک بازی ایرانی در سبد مصرفی بازیکنان ۱۸ تا ۳۴ سال دیده میشود.»در مقابل، بازیهایی مانند فوتبال، ماینکرفت (Minecraft)، کال آو دیوتی (Call of Duty) و GTA جزو محبوبترینها هستند.
گردآوری: کولاک
شما چه نظری دارید؟ دیدگاه خود را در سایت کولاک بنویسید.




